Trea på bollen

Jag ser nu att Lisa Magnusson i sin blogg på Aftonbladet ställer sig frågan "Vad menas?" under rubriken "Trea på bollen". Hon syftar alltså på min recension av hennes krönika "Sluta mobba rökarna!" tidigare i veckan.

Och det är i princip allt hon skriver i inlägget.

Typiskt att hon ska ta fasta på den i princip enda negativa kritik som levereras, när hela krönikan genomsyras av en inte så diskret hyllning till denna begåvade skribent.

Men okej. Låt gå för det.

Lisa Magnusson – du har en sällsynt förmåga att alltid vara trea på bollen. Vad som menas? Jo, att du ofta ger dig in i debatten i dess absoluta slutskede, när argument har vridits och vänts på, grusats och hackats, malts ner och knådats och kavlats.

Det är egentligen inte så mycket negativ kritik som ett faktiskt påstående, helt utan värdering. För som signaturen Sparris och bollar skriver i Lisa Magnussons inlägg: "Det är bättre att vara trea på bollen och göra mål än att vara etta eller tvåa och skjuta upp på läktaren."


/RECENSÜGEN

Kommentarer
Postat av: Lisa Magnusson



Vad gullig du är, tack =)



Men jag tog inte åt mig, faktiskt var det bara ett skämtsamt sätt att slänga ut en länk till det du hade skrivit. Så no worries!

2009-06-09 @ 11:50:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/lisamagnusson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0